Think Quarterly, Google’s online magazine

Eigenlijk verrassend dat het (in internetjaren) zo lang heeft geduurd, maar uit het niets is daar ineens de eerste editie van Think Quarterly – Google’s eigen online magazine. Volgens de zoekmachine een “breathing space in a busy world”. Het magazine is zichtbaar met liefde vormgegeven, met veel aandacht voor visuele elementen. En de inhoud mag er ook zijn.

Misschien kende je ‘m al, maar ik nog niet. De term ‘data impotence’ als omschrijving voor de verlammingsverschijnselen die optreden bij een overdaad aan informatie. Mooier kan je het niet omschrijven en Think Quarterly heeft daarmee zijn bestaansrecht wat mij betreft al bewezen. De krachtterm komt voor in een interview met de CEO van Vodafone. Los van die prachtige term is het interview uberhaupt de moeite waard.

Eigenlijk kan dat gezegd worden voor de volledige inhoud van het magazine. Diepgang zat. Het magazine doet niet aan vluggertjes. Je moet er even voor gaan zitten en je staat wijzer op.

Wat opvalt is dat Google voor de ‘maiden edition’ niet de makkelijkste weg koos. Het eerste nummer staat in het thema van ‘data’. U weet wel, die spreadsheets vol cijfertjes. Niet bepaalt het meest meest sexy onderwerp en al helemaal niet het onderwerp waarmee je volle zalen trekt. Maar (niet geheel toevallig) wel de basis onder het succes van Google.

Als je nog een reden zoekt om de aanschaf van een iPad te verantwoorden, dan is dit ‘m: Think Quarterly

Over Carl Weenink

Stapte van 'sales' naar de journalistiek, werd 'ghostwriter', maakte bladen, verzeilde in de reclame, raakte verslaafd aan Direct Marketing en bundelde gaandeweg de ideale combinatie van commercie, content en marketing tot een solide fundament onder wat we 'online marketing' noemen. Meer >>"

Geef een antwoord