Q&A: Hoger in Google met een Blog?


Beste carl, Ik hoor eigenlijk nooit meer iemand over een weblog. Is in deze tijd, waarin Facebook en Twitter het hoogste woord lijken te hebben, een weblog nog steeds een goede manier om hogerop in google te komen? Het klinkt zo ‘2005’, als je begrijpt wat ik bedoel…

C. vd K.

Beste Cees,

Absoluut. Bloggen is in de ogen van veel mensen ‘heel erg 2005’ maar het werkt nog steeds. Bloggen heeft een paar voordelen. Ten eerste is de aard van een blog vaak persoonlijker dan een zakelijke website waardoor je sneller in staat bent een band op te bouwen met je bezoekers (waardoor ze terugkomen).

Tweedst: Google houdt enorm van nieuwe content. Als je (bijvoorbeeld) eenmaal per week blogt, houdt Google meer van je dan als je een statische website hebt. In elk goed huwelijk zit een zekere dynamiek, zullen we maar zeggen.

Driedst: Je website groeit als je blogt. Niet alleen in omvang (elke week of vaker een nieuwe pagina) maar ook in kwaliteit en autoriteit. Ook al iets waar Google dol op is.

Vierdst: ga je bloggen, dan verwerk je als vanzelf meer en meer keywords in je website en meer keywords is meer aandacht van Google.

Tot slot (voor het moment): Een blog is een ideaal platform om je interne linkstructuur te versterken. Omdat je relatief veel en vaak content produceert, heb je veel en vaak de mogelijkheid om intern en met behulp van ankertekst(!) naar andere pagina’s of blogberichten op je website te verwijzen.

Als je er over denkt om te gaan bloggen: stop met denken en begin! Maar laat het niet je enige online activiteit zijn!

Vragen over Online marketing? Stel ze hier

Over Carl Weenink

Stapte van 'sales' naar de journalistiek, werd 'ghostwriter', maakte bladen, verzeilde in de reclame, raakte verslaafd aan Direct Marketing en bundelde gaandeweg de ideale combinatie van commercie, content en marketing tot een solide fundament onder wat we 'online marketing' noemen. Meer >>"

Geef een antwoord