Google Adwords Gids in aantocht. Wat wil je weten?

adwords gids

Wat zou je willen weten over Adwords voordat je er mee aan de slag gaat? Vertel het me en wellicht zie je jezelf terug in de Google Adwords Gids die in de maak is.

Vorige week kreeg ik 7 mails van ondernemers over Adwords. Die krijg ik wel vaker, maar deze keer is het ongebruikelijk veel. Dus ben ik er maar eens voor gaan zitten. Kortom, er is een beknopte Adwords gids in de maak. Daar heb ik je hulp bij nodig. Wat wil je weten? Wat houdt je tegen? Hoe kan ik je helpen?

Dat er over Google Adwords nogal wat misverstanden bestaan, dat wisten we al langer. Zoals gezegd, ik vind ze bijna wekelijks in mijn inbox. Dan gaat het over effectiviteit, over geld, over oncontroleerbare verliezen en over budgetten maar mijn absoluut favoriete misverstand is deze:

“Adwords? Dat werkt niet.
Ik klik zelf ook nooit op zo’n advertentie”.

Yeah, sure… Google maakt per maand grofweg een miljard dollar winst per maand. Winst. Geen omzet, maar winst. Ongeveer 90% daarvan komt van Adwords. Je weet wel. Die kleine advertenties waar nooit iemand op klikt…

Adwords kan een ommekeer betekenen als je om traffic verlegen zit en een doorbraak waarmee je de groeicurve van je bedrijf nog een stukje verticaler ombuigt.

Mits je het goed doet.

Mede naar aanleiding van de mails die ik over Google’s advertentie programma krijg, ben ik gisteren achter de keukentafel gekropen om een beknopte startersgids te schrijven.

Die is binnenkort verkrijgbaar. Volgende week of zo. Gratis, zoals het er nu naar uitziet.

Ik heb een redelijk idee wat daar in moet. Maar jij misschien ook. Dus daarom bij deze de uitnodiging me te laten weten wat je in die gids zou willen terugvinden. Gebruik de reactiebox hieronder of het contactformulier.

Om je een idee te geven van de ‘gids in aanbouw’ tref je hieronder een van de allereerste hoofdstukken aan. Ik durf niet te beweren dat die nu al in beton is gegoten, maar de strekking zal niet veranderen.

Waarom ik deze gids schreef?

Om je kennis te laten maken met een simpele, stap-voor-stap maar beproefde en bewezen manier waarop je het Adwords Monster kunt temmen en voor je karretje spannen.

 

Dat is namelijk helemaal niet zo verschrikkelijk moeilijk. Het vraagt niet om een hogere graad in de wiskunde, een MBA of een ontzettend dik gevulde portemonnee.

 

En toch doen maar weinig ondernemers het. Vooral de kleinere, de ZZP’ers maar ook MKB’ers, mijden Adwords als de pest. Dat is dood- en doodzonde!

 

In het vorige hoofdstuk beloofde ik je om terug te komen op de vraag waarom maar zo weinig ondernemers Adwords gebruiken. Hier is je antwoord in één woord: angst.

 

Ik krijg bijna elke week mail met vragen over Adwords. In ongeveer driekwart van de gevallen van ondernemers die er over denken met Adwords aan de slag te gaan maar het in de ondernemersbroek doen. Ze zijn afgeschrikt door horrorverhalen van collega’s die duizenden euro’s verloren door Adwords.

 

Die andere kwart van de mails is (je raadt het al) van ondernemers met horrorverhalen omdat ze duizenden euro’s verloren met Adwords. Soms een paar duizend, soms tienduizend of meer. En dat is – letterlijk en figuurlijk – geen grap.

 

Met deze gids hoop ik mijn kleine, bescheiden bijdrage te leveren aan beide kanten van het spectrum.

 

Enerzijds hoop ik de angst voor Adwords weg te nemen.

 

Anderzijds hoop ik te voorkomen dat je ‘groot geld’ verliest met Adwords.

 

Want beide angsten, de angst voor het risico en de angst voor oncontroleerbare verliezen, zijn namelijk overbodig.

 

En dan is er nog iets waarom ik aan de keukentafel schoof om dit eBook te schrijven.

 

De lol. De onbeschrijfelijke lol die je aan Adwords kunt beleven.

 

Die lol zit ‘m in een constante, onafgebroken stroom van gemotiveerde, koopgrage bezoekers die op zoek zijn naar de rode sokken die je verkoopt.

 

Die lol zit ‘m in de kosten van een keyword stap voor stap, desnoods cent voor cent, omlaag brengen tot het absolute minimum – zonder dat het traffic kost of omzet scheelt.

 

Die lol zit ‘m in het vinden van nieuwe, effectieve keywords

 

Die lol zit ‘m in de gestaag omhoog schietende statistieken waaruit blijkt dat je steeds meer bezoekers tegen steeds lagere kosten naar je website weet te trekken

 

Die lol zit ‘m in concurrenten zien zakken terwijl jij stijgt. Klinkt een beetje onvriendelijk, maar als ik omhoog ga zal er ook iemand naar beneden moeten….

 

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

 

Want hoe lollig denk je dat het is om je nooit meer zorgen te hoeven maken over traffic en omzet?

 

Ik zal het je vertellen: extreem lollig!

 

Die lol gun ik je van harte en daar moet dit eBook je bij helpen.

 

Nogmaals: ik ben benieuwd wat je wilt weten van Google Adwords. Laat het hieronder weten of gebruik het contactformulier.

Over Carl Weenink

Stapte van 'sales' naar de journalistiek, werd 'ghostwriter', maakte bladen, verzeilde in de reclame, raakte verslaafd aan Direct Marketing en bundelde gaandeweg de ideale combinatie van commercie, content en marketing tot een solide fundament onder wat we 'online marketing' noemen. Meer >>"

Geef een antwoord