100 tips (minimaal) om meer volk op je weblog te krijgen

Aan het denken gezet door “Hoger in Google door een weblog” van vanmorgen, start ik vandaag met een serie berichten die je hopelijk inspireren. Het doel is om minstens 100 tips op een rijtje je krijgen die je helpen aan meer bezoekers, verspreid over een aantal weken.

Een aantal van die tips heb je misschien eerder gehoord. Een aantal is waarschijnlijk nieuw. Hou jezelf een beetje in en probeer niet om ze allemaal tegelijk in praktijk te brengen. Dat loopt uit op tijdgebrek en frustratie. Dat wil ik niet op mijn geweten hebben. Dus selecteer de tips die je aanspreken en maak daar serieus werk van. Breid je arsenaal aan ‘contentwapens’ vervolgens gestaag uit.

Geen idee uit hoeveel berichten deze serie uiteindelijk zal bestaan, laat staan dat ik weet hoeveel tips ik bij elkaar weet te sprokkelen. Maar zoals gezegd: minstens 100 tips moet lukken.

Hier alvast de eerste 10:

  1. Schrijf vandaag over wat morgen actueel is
  2. Hou je bezoek aan de tandarts privé tenzij je wortelkanaalmarteling relevant is voor je lezers
  3. Schrijf openhartig (lees; enigszins brutaal) alsof er toch niemand is die je teksten leest
  4. Reageer op reacties
  5. Doe een ‘D66-je’, oftewel beschrijf de voors en tegens van ‘iets’
  6. Lees je oudere berichten door en schrijf een update
  7. Doe een ‘Blog-a-ton’: publiceer 42 dagen lang om 12.42 uur een nieuw artikel
  8. Bezoek de weblogs/websites van je reageerders en reageer op hun artikelen
  9. Woensdag gehaktdag, vrijdag’s  vis – maak van sommige dagen themadagen
  10. Schrijf alsof je tegen (goede) vrienden praat

Geen idee wanneer tip 20 tot en met 30 gepubliceerd worden. Ik zou zeggen: kom vooral vaak langs (of hang mijn feed in je reader).

Deel 2 vind je hier: Meer bezoekers op je weblog (deel 2) >>

En mocht je aanvullingen hebben: be my guest!

Over Carl Weenink

Stapte van 'sales' naar de journalistiek, werd 'ghostwriter', maakte bladen, verzeilde in de reclame, raakte verslaafd aan Direct Marketing en bundelde gaandeweg de ideale combinatie van commercie, content en marketing tot een solide fundament onder wat we 'online marketing' noemen. Meer >>"

Geef een antwoord